Rabu, 16 April 2014

HAND PHONE PUNYA CERITA...tersentuh rasa hati....

Salam untuk semua...

Kali ini cuba-cuba buat cerpen pendek...............


situasi di shopping mall......

SAMBIL BERJALAN....
suami  :  rasa macam nak tukar hp lah.
isteri   :  tukarlah..ct punya elok lagi...lagipun memang patut pun abang tukar hp baru....

DI KIOSK HP.......
suami    :  ..........ada tak?
panjual  : ada bos
suami    : kalau ambil dua ada discount kah?
penjual  : mestilah

dalam nada berbisik
isteri     : buat apa ambil sampai dua ambil satu sudahlah.
suami    : takper ambil dualah
isteri     : tak payah ler
bla..bla..bla...bla.........suami tetap dengan pendiriannya.
akhirnya kata putus diambil dua hp dibeli oleh suami... satu untuk dia satu untuk ct.

Dialog diatas adalah senario sebenar ketika kami berjalan-jalan pada cuti hari Melaka Bersejarah tempohari. Ini adalah kali kedua suami membeli barang yang termasuk kategori "kehendak" bukan "keperluan" untuk dirinya tanpa membelakangkan isterinya. Katanya..."susah sama-sama susah dan senang sama-sam senang". Pada Ct hp canggih bukanlah keperluan sangat sebab Ct dah ada I-Pad dan lappy di rumah untuk mencapai jaringan internet. Tetapi bagi suami yang bertungkus lumus mencari rezeki memang wajar baginya untuk memiliki gadget canggih hasil dari titik peluhya. 

Pada mulanya suami berhasrat untuk memilih dua brand hp yang sama harga. Lagi sekali suami tidak membelakangkan Ct dalam memilih barang, harga barang untuk dirinya sendiri sama dengan harga barang untuk Ct....Padahal suami berhak untuk memilih barang yang jauh lebih murah untuk Ct.  Tetapi setelah diusahakan hp yang menjadi pilihan hanya tinggal satu. Penjual mengesyorkan hp brand lain. Setelah diterangkan, suami bersetuju untuk memilih hp tersebut. Ia murah sedikit dari hp suami. Pada saya itu tak menjadi masalah. Niat asal suami telah menyentuh perasaan Ct. 

Begitu juga senario ketika suami ingin membeli hp yang sebelumnya. Katanya nak keluar beli hp...apabila pulang ke rumah dua hp dibawanya. Alhamdulillah......Terima kasih Allah kerana mengurniakan kami ketua keluarga yang bertanggungjawab dan keluarga yang dilimpahi kasih sayang. 

hp sebelumnya....

hp terbaru





14 ulasan:

  1. org yg dah guna smartphone lenovo kata product ni mmg best ... utg ct dpt suami yg penyayang dan bertanggungjawab ... alhamdulillah .

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih Sis Vee..Alhamdulillah....suami yang guna hp lenovo tu....ct tengok mcm best lah....

      Padam
  2. Balasan
    1. Alhamdulillah ..... tapi ada ramai lagi isteri yang beruntung di luar sana....ct cuma nak berkongsi pengalaman jer Siti Norasikin.... :)

      Padam
  3. Salam kenal, ct...
    untung dapat hp baru walau hp lama ok lagi... nrl pakai sampai hang teruk baru tukar kot... hehe
    Sekarang pun ada kala hang... ramai yang kata lenovo best... ^__^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah Nurul..tak lama lagi dapatler tu hp baru...ini pun sebab ada rezeki lebih...kalo tak hp lama tulah yang digendong ke sana ke mari...apapun hp lama tu dah banyak berjasa....tq for visit ya...

      Padam
  4. bestnya oppo tu..hehehehehe..untung ct..kot saya la,tggu skrin retak,xpon tggu betol2 xleh on,baru suami belikan yg baru...ehehehehehhehe.... salam kenal ct...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kenal juga cikpuanfairul....hehehe....masa nak beli beriya taknak...bila dah guna si oppo tu bestler pulak.... takper ...selagi boleh guna hp yang ada tu....guna jer ler kann...

      Padam
  5. salam kenal...

    jom visit & follow blog saye di http://mommysuci.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam perkenalan mommy suci....thanks ya visit my blog.....done following you... no 13...hehehe...

      Padam
  6. oppo tu yg cun sangatkan...tahniah dah guna hp baru...salam ukhwah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih anajingga.....memang cun oppo tu hihhi.....salam ukhwah juga dari saya...

      Padam
  7. salam hujung minggu..seronoknya dapat hp baru..

    BalasPadam